Analisis Strategi Marketing Mix (4p) Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Perusahaan Jasa Periklanan Bigevo Di Jakarta Selatan Tahun 2019

Rina Ayu Vildayanti(1*),

(1) Universitas Budi Luhur Jakarta
(*) Corresponding Author

Abstract


In the field of marketing, entrepreneurs need to have strategy in marketing their products. One of marketing strategy that is able to support the marketing of advertising services products to create customer loyalty is the strategic use of marketing mix which includes product, price, place and promotion. If consumers get satisfaction with products for sale, then they will be loyal. If realized customer loyalty, it will impact on increased sales. The purposes of this research are to analyze marketing mix strategy in increasing sales volume at advertising service company BigEvo on South Jakarta in 2019. Methodology of research took a qualitative data obtained from documentation, literature review and interviews to president director of PT. Orange Global as advertising services BigEvo which is further associated with the theories developed in accordance with the research conducted. Data analysis techniques used in this research is descriptive qualitative where more qualitative research is aimed at the establishment of substantive theory based on concepts arising from empirical data. Descriptive qualitative method used to examine more deeply about strategy of product, price, place, and promotion in increasing sales volume at advertising service company BigEvo. The results of this study prove that marketing mix were able to increase sales volume and put BigEvo as advertising services company in Jakarta.

Keywords: Advertising Services, Marketing Mix, Sales Volume.

 


Keywords


Pemasaran

Full Text:

PDF

References


Abbas, F. (2015). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Kepuasan Konsumen (Pada Home Industry Moshimoshi Cake Samarinda). E-Journal Administrasi Bisnis, 3(1), 224–258.

Abdurrahman, N. H. (2015). Manajemen Strategi Pemasaran. Bandung: Pustaka Setia.

Arista, D., & Astuti, S. R. T. (2011). Analisis pengaruh iklan, kepercayaan merek, dan citra merek terhadap minat beli konsumen. Jurnal Ilmiah Aset, 13(1), 37–45.

Assauri, S. (2014). Manajemen Pemasaran, Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada.

Desiana, A. (2015). Pengaruh Kesadaran Merek, Persepsi Kualitas, Asosiasi Merek, Dan Loyalitas Merek Terhadap Keputusan Pembelian Pada Konsumen Tas Sophie Martin Di Bc Yulis Mawaddaty Pare. Jurnal: Universitas Nusantara PGRI Kediri.

Jannah, R. (2017). Pengaruh Pelayanan, Lokasi Toko, dan Harga Produk Yang Kompetitif Terhadap Minat Beli Konsumen pada Mini Market El-Jhon 2 Pagar Dewa Kota Bengkulu. IAIN Bengkulu.

Kartajaya, H. (2007). Hermawan kartajaya on marketing mix. Mizan Pustaka.

Kartajaya, H. (2009). MarkPlus Basics. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing: It’s Good and Good For You. Pearson Prentice Hall: USA.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2010a). Manajemen Pemasaran, edisi Kedua Belas, Jilid 1, terjemahan oleh Benyamin Molan, Jakarta: Penerbit PT Indeks.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2010b). Understanding marketing management. Marketing Management.

Kotler, P. T. (2019). Marketing management. Pearson UK.

Kusmayadi, E. S. (2000). Metodologi penelitian dalam bidang kepariwisataan. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Lestari, N. E. P. (2017). Pengaruh Strategi Segmenting, Targeting dan Positioning Terhadap Keputusan Pembelian Produk Hijab Merek Zoya Pada Mahasiswa Pasca Sarjana Universitas BSI serta Dampaknya Terhadap Brand Loyalty. Simnasiptek 2017, 1(1), 61–66.

Maziriri, E. T., & Chinomona, E. (2016). Modeling the influence of relationship marketing, green marketing and innovative marketing on the business performance of small, medium and micro enterprises (SMMES). Journal of Economics and Behavioral Studies, 8(3 (J)), 127–139.

Murya, T. P., & Wulandari, A. (2016). Pengaruh Bauran Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pada Kedai Kandang Bandung. Prosiding SNaPP: Sosial, Ekonomi Dan Humaniora, 6(1), 229–236.

Nazir, M. (2009). Metode Penelitian Edisi Ketujuh. Bogor: Ghalia Indonesia.

Rachmawati, R. (2011). Peranan bauran pemasaran (marketing mix) terhadap peningkatan penjualan (sebuah kajian terhadap bisnis restoran). Jurnal Kompetensi Teknik, 2(2).

Suratno, A., & Politeknik, S. P. J. A. N. (n.d.). MARKETING MIX (BAURAN PEMASARAN) SEBAGAISTRATEGI PEMASARAN PERGURUAN TINGGIDALAM MENARIK MINAT CALÓN MAHASISWA.

Susanti, F. (2015). Pengaruh Bauran Promosi Terhadap Keputusan Klien Dalam Memilih Radio Carano Sebagai Media Promosi Iklan. Jurnal Kbp, 3(1), 104–115.

Suwarni, S. (2018). Marketing Mix Strategi dalam Meningkatkan Volume Penjualan. KARYA DOSEN Fakultas Ekonomi UM.

Trisnawan, A. D. (2014). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi Dan Distribusi Terhadap Loyalitas Konsumen Handphone Samsung Di Semarang. Universitas Dian Nuswantoro.

Wibowo, S. (2009). Pengantar Manajeman Bisnis. Politeknik Telkom.




DOI: http://dx.doi.org/10.30737/jimek.v3i2.1287

Article Metrics

Abstract view : 1922 times
PDF - 1027 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 JIMEK : Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JIMEK : Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Indexed in : 

Flag Counter