PENGARUH TESTIMONIAL DAN ELECTRONIC WORD OF MOUTH (eWOM) TERHADAP PURCHASE INTENTION (Studi Pada toko online shop LA FLORIST Kediri)

Authors

  • Ahmad Syifa
  • Budi Heryanto Fakultas Ekonomi Universitas Kadiri
  • Sri Rochani Fakultas Ekonomi Universitas Kadiri

DOI:

https://doi.org/10.30737/jimek.v1i1.279

Abstract

The purpose of this study is as follows: To determine the effect of testimonials on purchase intention On the Product LA Florist, to identify the Influence of eWOM ( Electronic Word Of Mouth ) towards the Purchase Intention on the Product LA Florist, to identify the Influence of Testimonials And eWOM ( Electronic Word Of Mouth ) toward the Purchase Intention on the Product LA Florist. Population in this research is on consumer product LA Florist that totaled 56. The sample used is the whole of the total population. Methods of data collection using questionnaire, observation, interview, and literature Study. Partial test results showed that the influential and significant between the variables of testimonials on Purchase Intention as evidenced by the significant value of 0.000 which is smaller than 0.05 (0.000 < 0,05). Partial test results showed that the influential and significant between the variables of eWOM towards Purchase Intention as evidenced by the significant value of 0.005 which is smaller than 0,05 (0,005 < 0,05). Based on the results of the calculation of the obtained significant value is 0.000. This shows that the significant value of F test variable testimonials and eWOM <0.05, which means that the result of simultaneous testing are testimonial and eWOM influence thePurchase Intention

 

Tujuan penelitian ini adalah sebagai berikut: Untuk mengetahui pengaruh testimonial terhadap purchase intention Pada Produk LA Florist, untuk Mengetahui Pengaruh Antara eWOM ( Elektronik Word Of Mouth ) terhadap Purchase Intention pada Produk LA Florist, untuk Mengetahui Pengaruh Antara Testimonial Dan eWOM ( Elektronik Word Of Mouth ) teradap Purchase Intention pada Produk LA Florist. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen pada produk LA Florist yang berjumlah 56. Sampel yang digunakan adalah seluruh dari total populasi. Metode pengumpulan data menggunakan kuisioner, obsevasi, wawancara, dan Studi kepustakaan. Hasil pengujian secara parsial menunjukan bahwa berpengaruh dan signifikan antara variabel testimonial terhadap Purchase Intention yang dibuktikan dengan nilai signifikan sebesar 0,000 dimana lebih kecil dari 0,05 (0,000 < 0,05). Hasil pengujian secara parsial menunjukan bahwa berpengaruh dan signifikan antara variabel eWOM terhadap Purchase Intention yang dibuktikan dengan nilai signifikan sebesar 0,005 dimana lebih kecil dari 0,05 (0,005 < 0,05). Berdasarkan hasil perhitungan diperoleh nilai signifikan adalah 0,000. Hal ini menunjukan bahwa nilai signifikan uji F variabel testimonial dan eWOM <0,05 yang berarti hasil dari pengujian simultan ini adalah testimonial dan eWOM berpengaruh terhadap Purchase Intention.

References

Arikunto, Suharsimi. 2010. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik (Edisi Revisi 2010). Rineka Cipta: Jakarta.

Bataineh, A. Q. (2015). The Impact of Perceived e-WOM on Purchase Intention: The Mediating Role of Corporate Image. International Journal of Marketing Studies, 7(1), 126–137. https://doi.org/10.5539/ijms.v7n1p126

Commer Soc Sci, P. J., Saleem, A., & Ellahi, A. (2017). Influence of Electronic Word of Mouth on Purchase Intention of Fashion Products on Social Networking Websites. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 11(2), 597–622.

Putra, Y. P., & Heryanto, B. (2017). PEMETAAN KEPEMILIKAN BADAN HUKUM DAN TINGKAT PENGGUNAAN TEKNOLOGI INFORMASI PADA UMKM. Ekonika, 2(2), 183–197. https://doi.org/10.30737/ekonika.v2i2.44

Ruhamak, M. D., & Rahayu, B. (2016). Pengaruh Word Of Mouth Terhadap Purchase Intention Melalui Brand Image Pada Lembaga Kursus Bahasa Inggris Dynamic English Course Pare. Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 1(2), 188–204.

Sa’ait, N., Kanyan, A. & Nazrin, M. F. (2016). (2016). The Effect of E-WOM on Customer Purchase Intention. International Academic Reserach Journal Of Social Science, 2(1), 73–80.

Xiao, Z., Zhang, J., Li, D., & Samutachak, B. (2016). The effect of e-WOM on country image and purchase intention: an empirical study on Korean cosmetic products in China. International Journal of Services Technology and Management, 22(1/2), 18. https://doi.org/10.1504/IJSTM.2016.077652

Downloads

PlumX Metrics

How to Cite

Syifa, A., Heryanto, B., & Rochani, S. (2019). PENGARUH TESTIMONIAL DAN ELECTRONIC WORD OF MOUTH (eWOM) TERHADAP PURCHASE INTENTION (Studi Pada toko online shop LA FLORIST Kediri). JIMEK : Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 1(1). https://doi.org/10.30737/jimek.v1i1.279

Issue

Section

Articles